lördag 1 september 2012

Nu börjar säsongen på riktigt

Ok, det är officiellt, jag är värdelös på att Blogga...

Men eftersom min resa mot Berlin Marathon faktiskt börjar nu så är det väl lika bra att börja... att liksom föra en träningsdagbok... Får väl se hur det blir..Om mitt träningsår blir som denna resa börjar, dvs med en jefla förkylning jag då går allt åt fanders...

Med andra ord så börjar jag resan med att vila, vilket kanske inte är så dumt:-)

Nu har jag liksom börjat baklänges...dvs börjat där året kommer att sluta, med ett Marathon som är planen.

Min plan är så här, att jag inte vill vara sämre än andra 40 års krisare (ho ho kära kris vart är du, kom fram??) så tänkte jag ta klassikern 2013. Jag har alltid sagt att jag vill försöka mig på det innan jag fyller 40 år. Jag kommer inte att hinna slutföra innan The Big Fourty men året ut får räknas, och det kommer jag hinna:-)
Nu lät det värre än det är... jag kommer att köra med ett gäng toppen pinglor från jobbet även kallade PUMORNA (internt skämt efter ett internt datasystem;-) ) och vi ska köra tjejklassikern:-)
30 km skidor, 1 km simning, 100 km cykel och 10 km löpning.

MEN, då går ju det förbenade Lidingöloppet 10 k den 30 sep nästa år (som ingår i tjejklassikern), vilket även Berlin Maraton även gör... så för att lösa det med att få fira diplomet med de andra bruttorna så måste jag ta Lidingö i år:-)
Är jag förkyld nu? Ja. Är det kuperad terräng i loppet som jag har INTE ha tränat för? Ja.
Med andra år blir det ett njutningslopp, NOT!

Så med det sagt så går det inte att balla ur:-) jag ska njuta av detta träningsår...och planera ordentligt.
Planen är att jag börjar med att köra ett 26 v maratonprogram nu i höst så fort jag är pigg nog att börja igen...och ett program igen till våren...då borde jag vara redo.
Känner mig motiverad till tusen, pigg i benen och stark i kroppen, det här blir BRA!

Det bästa av allt är ju att jag har bästa supporten hemma, som kom hem med en  present som talar för sig själv.

Så nu kör vi:-) (Börjar med ett glas rött och nått gott till, det är för fasen lördag;-) )

2 kommentarer:

  1. Åh vad kul, ska definitivt följa din blogg!! Lycka till med din träning och att förkylningen ger sig typ NU!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul:-) jag brukar kika in på din fina blogg;-) tjo ho:-)

    SvaraRadera