måndag 17 september 2012

Vilken underbar träningsdsg!

Morgonen började med löpning. Det var varmt i luften och tunt tunt strilande regn som svalkade så där lagom och gav bra med syre.

Benen var pigga som sjutton! Vilan igår måste ha gjort susen:-) fick hålla igen och jag höll ett bra tempo runt 5.15 temp... Det var så pigga ben att jag fick lov att ta lite backintervaller. "lustgkullabacken" som jag kallar den. Backen längs svartån är 1km och en riktig mördarbacke. Så den var jag tvungen att ta tre gånger innan benen var nöjda:-) tog några sek ståvila mellan varje intervall för att få ner pulsen lite:-) skrapade på detta vis ihop 10km. Så lycklig! Och det var så kul att känna sig riktigt stark och hel! Enligt klockan höll jag en snittfart på 5.28, med ståvila och backar! Hoppla hoppla!!

Nu på kvällen hade vi en gästinstruktör på måndagsträningen. Härliga O som är instruktör på sats. Det var ett superkul pass och svetten lackade rejält! O var jätte bra som Instruktör inspirerade och de flesta tyckte nog att det var ett roligt inslag i måndagsträningen:-)

Så efter dagens tuffa pass så blev lite ärtsoppa till middag! Inte den bästa efter träning kanske men Guuuu så gott! Jag har varit sugen på ärtsoppa i flera dagar:-)
Unnade mig lite mörk chili choklad åxå;-) men nu är det dags att knoppa... I morgon blir det tabata, tjo ho!!

//A

2 kommentarer:

  1. Snart promenix/ joggning med pauser med övningar? Jag lovar att göra som du säger. Kram a

    SvaraRadera