fredag 28 september 2012

Lugnet

Har infunnit sig...
I morse när familjen sov så stack jag iväg på spinning. Super skönt att börja morgonen medatt trampa igång kroppen. Det kändes i kroppen efter gårdagens crossfit, men mest i armbågen och i gen annanstans;-) När jag kom hem 8.30 till en sovande familj så fixade jag frulle snabbt. 

Så fort vi var klara packades vagnen medans regnet öste ner. Det kändes si så där faktiskt...


Sen bar det iväg...

Ju närmare destination vi kom destå mer av blå himmel kom fram:-)
Campingen var jätteblöt på vissa ställen så det var skönt när vi hittade en torr plats. Solen har visat sig och det är vindstilla och myggfritt.

Det blev en tur till Skinnskatteberg och Runes sport där det var värsta rean på skidutrustning!
En annan som är nybörjare i skidsvängen är ju helt lost. Hörde en man som pratade dalmål...och så fick jag se, det var ju Tomas Wassberg. Det var liksom mest elit och kunniga skidåkare som kommer till Runes denna helg fick jag höra när jag frågade efter billiga skidor till tösen;-) och vi som bara hade vägarna förbi;-) hade nog kunnat handlat mer men är ju just bara nybörjare så det jag har får duga:-) vet ju för sjutton inte ens hur jag ska valla, det verkar ju vara en hel vetenskap! Ja ja den dagen den sorgen.

Men det blev varsinna skidhandskar till mig och tösen (för halva priset) och en skridväst till tösen för 199:-!! Oj vad nöjd hon blev!
När vi kom tillbaka till campingen och grillen åkte igång och då kunde jag inte hålla mig längre.
Jag var tvungen att ta mig en vända med löparskorna på;-) visserligen bara 6 st lugna sköna km... Men det var bara för att få insupa den underbara luften och utsikten...(benen hade ju egentligen redan fått sitt i morse;-))

Inte så dum löpar omgivning va?
I morgon planerar jag en lite längre tur... Undrar hur många km jag kommer ha i benen efter denna helg?;-)

Nu blir det vin, godis och allt annat gott jag kommer åt;-)

@Catte, är du glad nu? (kram kram)

//A



1 kommentar: