söndag 7 oktober 2012

När sömnen inte är bra

Jag har sovitbsom en kratta i natt... Stort fel är tösen som smyger in... Rätt som det är så ligger hon bara där och knuffas drar i täcket och snarkar:-( jag är så trött så jag inte orkar gå tillbaka med henne. Det verkar som att hon går till oss i sömnen per automatik...
Nu måste det bli stjärnsystemet igen och låta det locka mer med en aktivitet än att smyga in till oss...

Benen känns pigga från igår... Tror att det blir en helvila idag och skippar passet ikväll, får pussa de andra istället:-) 

Måndag: VILA stretch stretch stretch (känns att knät behöver få det)
Tisdag: morgonlöp/lunchlöp 10 km +löpstyrka
Onsdag: intervaller2 km uppvärmning, 3*2km km 4.50 min/km med joggvila, tabataintervaller på bandet  + core... 
Torsdag:crossfit på jobbet och lätt nedjogg 5-6 km
Fredag: morgon mysjogg m L minst 7 km + makens puls spinning em
Lördag: VILA (hemma core eller kanske yoga det måste väl vara lika bra som vila inför långpass;-))
Söndag: Långpanna minst 18-19 km 

Det känns genomförbart och bra upplägg, förutom vilan då, den är svårast att få till. Men det kan vara bra att pröva vila innan långpass och slippa känna mig tung i benen varje gång, det är ju inte syftet:-)
 Så nu kickar vi igång veckan:-) 
//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar