torsdag 4 oktober 2012

Huvudvärk

Blev morgonens uppvaknande... Så det blev ingen träning. Förutom crossfit på jobbet då:-)
Där upplägget var annorlunda med mycket ben.

Det var tre block med 5 övningar i 1 min vardera, ingen vila emellan. Förutom vilan mellan blocken.

Efter blocken blev det idioten varvat med breda benböj i 1 min  som man körde i par och växelvis. Sammanlagt körde man övningen i 6 min.

Det var tufft med en minut och det är inte min grej... Jag gillar bättre när jag klarar att mixa utan att få syra. Men det är ju bra att gå över gränsen i bland. Matade på idioten på slutet och fick upp pulsen i 174:-) bra!

Har nått skit i kroppen som inte vet hur det ska bete sig:-( lite kli i halsen och pannknack och tungt huvud...mycket på jobbet kanske är en bidragande orsak;-) men ändå så är jag pigg och frisk?! Ja ja.

I morgon bitti är det löpdate med Lotta på Friskis kl 6 och därefter blir det frulle på Sportköket:-) innan vi rusar iväg till våra jobb:-)
Planen är mysjogg i ca 7 km med core efter:-)
Det passar bra inför helgens långpass. Det har inte blivit så mycket löpning denna vecka men det blir nog bra. Planen är långpass på söndag men vem vet, jag kanske studstar upp klockan 6 och har löpsug i benen och målet är ca 15-17 km. Hur halsen och kroppen mår får styra. Men det kändes gött efter förra helgens långpass och planen är att ha ett långpass varje helg. Som ökas på mängdmässigt varannan vecka. Allt för att öka mängden sakta men säkert.

I morgon har jag att se fram mot en AW m ÅK:-) ska bli så nice:-) vi har känt varandra i 21 år men vi har nog inte en gång varit på stan och druckit ett glas vin?! Sjukt ju, men nu ska det äntligen bli av:-)

Unnade mig en bok idag som jag läst en del positiv kritik om...

 Det är så ovant att läsa bok i pappersform, lyssnar ju oftast på ljudböcker annars ( nu blev jag påmind att jag måste ladda in en ny bok till långpasset). Boken handlar bl.a. Om kriminalinspektör Anna i Skövde. Vad är det med poliser i deckare och i tv-serier och heta Anna? Anna Holt, Anna Phil  och så några engelska deckare fast då heter de förstås Anne;-)

Idag blev det två onödiga såna här:
Det i kombo med en smula pasta till middag... Nåväl låt mig säga så här, om maken skulle ha varit bortrest en månad och kommit hem idag så hade han fått yrsel och svimmningsanfall i ren chock över att jag ser gravid ut...att jag inte lär mig att min mage är liiiite känslig.

Nu tar jag min nya bok och dyker i säng.

//A









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar