söndag 21 oktober 2012

Kvalité

För hela slanten i dag.

Kvalitets tid med maken genom att han var hare på ett kvalitets löppass till mig.
Det bidde 13 km, de första lite lugna, 8 km 5.30 tempo, resten i 5.15 tempo. Kände mig stark hela vägen och hade inga problem att prata lite under tiden heller. Sist maken och jag sprang tillsammans var evigheter sen, det var perfekt. Hade jag inte känt mig stressad över att hämta tösen hos farmor som var barnvakt så hade det inte varit något problem att skrapa ihop några km till:-) så mitt planerade långpass uteblev och det fick duga med ett kvalitets pass istället:-)

Maken fortsatte sin runda men min slutade vid slottet:-)

Sen tog jag och tösen oss en kvalitets stund på stan med Donken till lunch.
Tösen hade bestämt sig... Hon skulle ta hål i öronen och pappan skulle överraskas! Trodde aldrig hon skulle göra det! Men det gjorde hon. Efter första hålet trodde jag att hon skulle svimma av chocken över smärtan! Men tjejen som tog hålen var snabb och tvekade inte utan tog det andra  en gång:-) 
Hon valde guldstjärnor till örhängen.


Och efteråt firade vi med glass och en leksak på BR som hon har suktat efter!

Veckans tränings plan är:
Måndag: 6-8km lätt löp på bandet+cirkelfys
Tisdag: VILA
Onsdag: lugn morgon jogg 10 km +core styrka
Torsdag: morgon styrkepass+ löpning på friskis (ev byta ut styrke mot crossfit)
Fredag:spinning/8-10km löp med löp skolning
Lördag:yoga/vila/core
Sunday/runday/funday 16-18 km

Är mycket väl medveten  om att de sällan blir som jag planerar efter som livet ändrar sig men får väl se;-)

//A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar