tisdag 30 oktober 2012

Ibland blir det inte som man tänkt sig...

Under förra veckan smög sig ju smärtan på i vänster skinka...
På fredagen kändes det lite för mycket efter löpningen...som blev 10 km på bandet.
Tog en super skön yoga hemma (efter yoga hemma dvd)på lördag morgon och skippade (läs gärna hann inte) annan träning på em.
Bästa syster yster kom på besök med sina döttrar så att umgås med dem blev prio:-)

Söndags morgonen var kall och när kl var 7 ,  visade visade termometern -7,6 grader! Klädde mig efter konstens alla regler och hade planerat för en lång runda på 16-18km.
Skulle även springa i mina nya skor.



Tji fick jag! Tog en lugn km till en början och körde lite löp skolning men smärtan i skinkan ville inte ge med sig...tvärtom, det blev värre! Gaah! Så typiskt, inte ens på samma sida som tidigare:-(
Fifan vad drygt. Skrapade tillslut ihop 9 km i ren smärta...I bland gick det inte ens att springa under 6.30 tempo:-(
Visst jag njöt av att springa i solen och sög i mig alla D vitaminer jag kunde...Det var en underbar morgon och Mälaren hade fått sin första is för säsongen:-)

Fick dessutom formningar under fötterna av nya skorna...fasen vad jag blev besviken...kände domningar under fötterna av skorna:-( det kanske blir bättre att springa spåret med dessa par...

Körde lite core på söndagskvällen och gjorde extra ryggövning. Det hjälpte ju sist när jag hade "rumpproblem"... Nja det kanske är på väg att bli bättre...
Igår hade jag så jefla ont och benet ville nätt och jämt följa med framåt, Bläää.
Körde ett snabbt men kvalitets styrkepass igår med fokus på överkropp och core. Har träningsvärk idag så det tog bra i alla fall.

Vaknade i morse med blåsor i munnen och en sprängande huvudvärk så den inplanerade lätt jogg på bandet för att känna efter rumpan (som idag känns bättre) fick utgå... Och idag har jag stretchat en gång i timmen... Hoppas kollegor som ser i te tycker att jag är allt för galen;-)

Har jag tur så hinner jag med att testtur i morgon efter jobbet:-)

De kommande 5 dagarna ska jag pyssla om sonen som kommer hem Jippi Jippi!

//A





















4 kommentarer:

  1. Ta det lugnt, känn efter och ta hand om dig.
    Själv har jag känningar i ländrygg och höger axel.. pust.

    SvaraRadera
  2. Det låste sig i iPad så nått Knas blev det ta det lite easy

    SvaraRadera