torsdag 3 januari 2013

Nyår och löften

Det nya året firades in med buller och bång med middag här hemma med gäster:-) 6  vuxna och 6 barn som lekte och stojade (både barnen och vuxna);-)

Nått nyårlöfte tänker jag inte delge;-) målen däremot är ju redan klara:-)

Tjejklassikern med start med skidor i februari, hur nu det ska gå till när det inte finns snö att träna på:-( men jag kör stenhårt med mina gummiband varje kväll. Göteborgsvarvet och ett maraton är målen...men kroppen får styra;-) men sätter jag art och skyndar långsamt nu så ska det nog gå:-)

I år fyller jag 40 sägs det...jag håller inte med:-( 

Igår blev det lärt jogg på bandet i 30 min på bandet och därefter benstyrka. Core delen kördes på kvällen hemma. 
I morse blev det ett hemma gjort styrkepass med intervaller 30 sek vila 10 s à tre gånger på varje övning. Behöver jag säga att det tog?! 
Tre sådana hemma gjorda pass i veckan med löpningen så borde jag kunna bli stark nog för att hålla i löpningen;-) hat känningar i vä skinka ännu...det vill fasiken inte ge sig:-( men det känns ju inget när jag tränar muskulaturen i vart fall vid benövningar så därför är det nog nått som jag inte har kommit på bara...

Det har varit svårt att komma upp dessa dagar så tidigt men det har gått;-) jag hoppas att det där so. Kliar i halsen bara är inbillning eller trötthet...

För i morgon väntar morgonmys jogg:-)

//A


1 kommentar: