lördag 26 januari 2013

Morgon löpning

Igår fredag blev det en promenix till jobbet och en rejäl corevända.
Kroppen var för trött så det var det enda som gick att åstadkomma:-)

Tog mig ett återfall igårm på sushi;-) till kvällsmat blev det kebabsallad och en liiiiten liiiiten bit pizza, smakade en bit bara och...nä jag var inte sugen:-) lite gott blev det, nötter och frukt:-)

Somnade som vanligt rätt tidigt på fredagskvällen. Pigg som en mört och stack till jobbet för att springa på bandet. Tråkigt med bandet  men det är bästa sättet att kontrollera mig och sen är det ju så himla skönt med bastun efteråt;-)

Långpanna var det tänkt, eller för mig är det långt i alla fall;-) uppvärmning sen ställde jag in tempot 5.27 km/h. Hade som mål att varken gå över eller under...men under tiden kom jag på att jag inte hade bestämt något om motståndet..he he så då började jag göra det lite roligare med att öka och minska motståndet;-)

Vilken mentalträning det blev 14 km på löpbandet är inte att leka med! Men det gick tydligen:-)

Nästa vecka ska jag upp i 15-16 km...

Har tänkt på en sak...varför ballad aldrig min mage ur när jag springer på bandet men alltid när jag springer ute?!?

Maken åkte skidor idag.. Jag har liksom kommit av mig känns det som...men funderar på att ta en  köra en kort runda ikväll...men får se, ev om Frida kan gå till farmor senare em...bara en så där 5-7 km och ladda förlångpanna i morgon;-) benen har ju fått sitt i alla fall idag...

Men det vore kul att ta lite stakning åxå;-) annars får det bli gummibandet ikväll;-)

Denna vecka måste jag få in några kvällspass på skidor, hur nu tiden ska räcka till?:-)

//A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar