lördag 5 januari 2013

Vilodag

Att få till en vilodag är för mig inte lätt;-) jag vill ju oftast "passapå"...men lördagen var ämnat åt vila. Därför tog jag ett 75 min yoga pass på Friskis! Det är så nyttigt och välbehövligt för mig som är urdålig på att stretcha...så skönt!

Efter passet blev det en mys eftermiddag med tösen på stan med Donken (jag var duktig och åt hemma så jag inte skulle falla för frestelsen;-)) och med en bio. Min lilla påse med mellis nötter och bär fick duga som snacks till bion och det gick alldeles utmärkt!

Hemma till middag medan msken tog en löptur fixade jag egna burgare som blev supergott:-) jag tog tortillas bröd istället för ett burgarbröd det känns fräschare och blir inte som en degklump i magen. Inga frites till för min del men en härlig hallumi sallad:-) om man säger så här, inte fasen behöver jag gå hungrig i vart fall bara för att jag  äter det nyttigare alternativet (och enligt mig, det godare).

Slm vanligt har jag tassat upp före de andra och nu åker jag ner till  jobbets gym, Tranan. För lite rehab löpning löpning på bandet och lite styrka på det:-)

På fm blir det åxå lite träning med À som ska komma igång med sin träning:-) På tiden!:-) men nu är hon på G!

Så nu är det bara till att svida om och stoppa i sig en halv banan och köra:-). Lite protein i form av en äggvita åker i åxå, lätta saker som inte får magen att krångla vid löpningen:-)

//A


2 kommentarer: