fredag 4 januari 2013

Fredag=gladiatorerna

Jag vade nog längtat mer än barnen, men mest för att få se min träningsidol nr 1 just nu. Lofsan, Lovisa Sandström. Som vann! Så himla grym!

Fredagsmorgonen bestod i 50 min pannbenstugg på löpbandet. Kändes ok även om jag verkligen har tappat tempot nu:-( men det är nog bara att nöta på. Det känns inte så mycket i skinkan efter jag blivit riktigt uppvärmd så det är ju bra:-) och jag känner inget efteråt heller:-) men löpbandet är så jefla tråkigt att tiden faktisk står stilla! Det ska man bara använda på intervallpass eller som för mig nu, rehab och uppbyggnad. (eftersom jag hmm skinkan alltså just nu inte klarar att springa i uppförsbacke då hör det skitont efteråt, bara plant går bra).

Under tiden för middagen på kvällen gick det bli de obligatoriska plankorna. 1min * 4 med 15 sek vila mellan...det tar vill jag lova:-) och lite rygglyft på det, klart:-)

Idag lördag blir det en vilodag med yoga 75 min. Det är något som jag MÅSTE bli bättre på att planera in. Jag tycker ju jätte mycket om det när jag väl är där men det är så sjukt lätt att skippa ett pass eftersom jag ändå inte får svettas nått;-)
Ikväll ska jag ska köra lite gummibandsrehab för armbågen. Det får inte släpa då blir jag sämre direkt.

I morgon söndag är det löpning igen. 10 km står på schemat. Nu är det dax att smyga in långpassen. Men jag börjar super sakta så inte skinkan dras upp igen...

Ikväll blir det vino med vännen A med peptalk och träningssnack. Jag vet att hon kan och hon SKA komma igång igen!

Idag är det dag 4 utan det förbenade godiset och vetemjölet som ska detoxas bort:-) (storhelger tar kål på mig) Utmaningen är tio veckor godis, läsk, chips, popcorn  och bullfri:-) det lilla glas med vin jag tar på helgen tänker jag inte offra:-) Lite FF inspirerad kost med mera proteinrik mat, mindre och bra kolhydrater och mindre fett. Dvs ta bort det som är ren okynnes:-) min mage mår allra bäst av denna kost och Då är det sällan magproblem vid löpning;-) Vilket gör livet liiiiite enklare när man tränar löpning vill jag lova:-)


//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar