lördag 19 januari 2013

Underbara vinterkyla eller?

Träningsveckan har varit mycket god:-) i torsdag blev det en ofrivillig vila pga tidsbrist. Men inget som inte har något gott med sig. I går fredag hann jag inte heller träna på dagen och eftersom jag hade några jobbarkompisar över på middag på torsdagskvällen, det blev nått glas vin så blev det ingen morgon träning heller;-)

Väl hemma efter en skön promenix hem från jobbet slängde jag på Annika Sjöö`s hemmatränings dvd med lite extra plankor och fick upp pulsen under 35 min. Alltid nått :-)Hur är det nu, inte sörja den träning som inte blir av utan glädjas av den som blir av:-)  Fredagsmys med taco och Gladiatorerna som vanligt fick det bli:-) Kl 22 satt jag och nickade till i soffan och insåg att det var bara att krypa till sängs..somnade fort och sov som en stock till kl 6.30 då jag vaknade utvilad av mig själv:-) så upp ladda med cappuccino och kvarg med banan. Kl 7.30 stod jag på löpbandet, utomhus var inte att tala om, -22 grader fixar inte mina lungor...

Numera använder jag mig av löpbandet på ett helt annat sätt än förr,(5min gång och sen lättare stegrande löpning) uppvärmning eller smygstart, kärt barn har många namn i 30 min på bandet och därefter blir det fartlek, intervall eller nått sånt som gör att det inte blir lika tråkigt på bandet. Idag blev det tröskelpass med ståvila 1 min i 3 olika block om 10 min. Körde i 5.15 min/km och med lite lutning på bandet. Pulsen var helt ok och jag hade kunnat prata nått enstaka ord, så det var ett bra pass. Så himla coolt när man ser hur pulsen sjunker snabbt som attan när jag kliver av bandet under den där vilominuten. Det blev sammanlagt 11 km och det får jag vara nöjd med. Hade gärna sprungit ett par km till men det är så himla surt att löpbandet på jobbet bara går att ställa in på 60 min och så där i slutet på passet så tappar jag suget på att ställa om allting på bandet. Kanske skulle göra det efter det första blocket på 30 min, hm där är nog lösningen;.)

När jag kom hem strax efter kl 9 efter både dusch och bastu så hade familjen knappt kommit igång:-) så fram med frulle:-)

Älskar såna här dagar när jag har hunnit med att träna och ändå får liksom hela dagen kvar. Har jag tur så blir det åxå skidor i em;-) eller så blir det core med rehab med gummibandsträning :-)
Nu blir det familjedag:-)

Laddar för att det i morgon blir lite varmare ute och att vi kan ta en långtur på skidor:-)

//A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar