lördag 23 februari 2013

Veckan med matslarv

blev resultatet av en kurs på Scandic...grrr...det var sjukt god mat och fika konstant. Även om jag har valt det nyttiga alternativet så var det inte så lätt. Önskan att få vältra sig i alla godsaker var ruskigt stor men jag kämpade. Men nog blev det för mycket av det nyttiga i alla fall.(Det är inte nyttigt att äta hur mycket torkad och färsk frukt som helst;-)) Det är liksom svårt att sätta stopp när det egentligen räcker tyvärr.

Det blev därför lite si och så med träning åxå denna vecka, Löpningen blev inte som jag hade tänkt. Tisdagen blev vila. Onsdag blev det några löpsteg men det kändes inte ok så det blev ett rejält styrkepass istället.
Benen fick slita hårt och jeflars vilken träningsvärk jag hade på tors och fre:-) I tors blev det en långpromenix på en timme med kollega. Superskönt! Just ja, i fredags blev det 5 km ute men det var fokus på löpteknik och löpskolning så jag var inte svettig direkt. Men det blev ett kvalitetspass i alla fall på så sätt.

På kursen har merparten suttit och hostat och snörvlat konstant och flera har suttit med feber så jag har gått omkring och handspritat mig. Kände mig super sliten på kvällarna med huvudvärk och som att nått strulade med halsen. Men det var förmodligen den fruktansvärt dåliga luften inne i lokalen som påverkade för efter en lördag fri från denna luft så känns det ingenting. Jag har preppat mig med vitaminer och sover mycket i förebyggande. Vägrar bli sjuk till semestern!! Då ska jag kunna träna till fullo! Längtar så efter att få springa på morgonen i bara shorts och linne! Har läst att man ska helst lägga in en lugnare träningsvecka var 4:e vecka så jag får se det så. Och just denna veckan kanske det var det perfekta med tanke på alla baciller;-)

Träffade en inspirerande kollega som började prata mera seriöst om crossfit. Hmmm tyvärr fick hon mig att börja att tänka i dom banorna...men en sak i taget;-) Men härliga K och jag tänkte få till det och träna på Factor i veckan och testa på crossfit där.

I veckan kom denna:


Det skapade lite pirr i magen vill jag lova:-) 

Samma dag kom också detta paket: 

Lycka!! Två par nya asics var till maken och mig. Tyvärr passade inte mina Hyperspeed så jag måste skicka tillbaka och beställa nya. Jag vill ju ha ett par lätta som passar både för träning och för maran...
Känner ju att det gör stor skillnad på vikten på skorna när jag springer...

Igår blev det 15 km på löpbandet. Kändes trögt som fasen och skinkan gjorde sig påmind igen grrrrr! Det släppte efter ett tag dock. I dag har jag lite känningar under knät tyvärr... men men..

Idag är planen skidor med tösen. Jag är inte så hoppfull att jag kommer att få mig något skidträningspass utan jag räknar med att jag får åka ner i kväll och träna:-) 

Igår var vi kulturella...




och tog en lunch på Karlsson på Taket efteråt med jordens största räksmörgås. Efter en tredjedel var jag mätt men det gick bra att få i sig resterande två tredjedelar;-)

Då vi var så mätta efter lunchen även på kvällen så fick det bli kebabtårta.

Super gott och säkert jättenyttigt, NOT!! he he he

Men ny vecka, nya träningsmöjligheter:-)

Måndag betyder cirkelfys. (ev 7 km lätta på lunch men det är bara bonus om det blir av;-))
Tisdag: ev intervaller.8-10 km(Tusingar i rullande tempo, tufft pass) 
Ons: lätta 8-9 km, styrka med extra fokus på ben och core. spinning?
Tors helvila  (yoga eller skidor)
Fre: 8 km lätta  med core och övre styrka.
Lör :löp långpass 19-21 km
Sön: spinning eller lätta 6 km eller långpass skidor.

Men det  blir ju aldrig som man har tänkt sig så allt som blir är ju en bonus:-) 

//A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar