tisdag 12 februari 2013

Man hinner få till ett tufft pass

på 1 timme och dessutom hinna duscha:-)

Ett snabbt styrkepass för hela kroppen blev det idag. Egentligen var det vila men det var fys på jobbet och så många skulle ner och köra så jag kunde inte låta bli.

Uppvärmning, rodd 5 min sen körde jag i tabata form...30 sek jobba 10 sek vila *5 :-)
Effektivt och svetten lackade:-)

*Kb swing (körde bara med 12 för armbågen mår inte bra igen:-( )
*Breda knäbög med kb 12
*latsdrag i repen 25 kg (var lite tungt och skidåkningen i helgen gjorde sig påmint).
*Enbens squat med gummiband
*Planka med bosuboll, raka ben drag
*Rysstvwist med 10 kg
Avlsutade med några sidoplankor i stjärnan:-)

Jorå, man blir svettig och när man kör i tempo:-)

I morgon bitti blir det löpbandet om jag kommer upp. Eftersom plogbilen verkar ha glömt våran stad så är det lika bra för går jag till jobbet blir jag så genomsvettig i alla fall.
Till helgen får det bli både långtur på skidor och långlöp ute (förhoppningsvis annars minst 15 på bandet). Om det inte jeflas och jag åker på något skit förståss;-)

Usch så här i influensa tider så gäller det att förebygga, så nu blir det ingefärs the och en tidig kväll så det blir lite extra sömn:-)

//a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar