söndag 4 november 2012

Surt med inlägg som försvinner:-(

Gjorde ett imorse men det är tydligen puts väck?!

Ja ja, i vart fall gick jag upp 5.30 i morse och 6.45 var av på Tranan. Med siktet inställt på lätt jogg i 6 min tempo 45 min på bandet.

Det värkte riktigt i morse i ruumpan (hamstrings/gluterus eller vad det nu är).. Efter 2 km gjorde det ont på en skala 1-10 en 9:a!

Gav mig inte...efter 3 km började det lätta...kortade ner på steget ordentligt och försökte hålla mig rak i ryggen...

Fortsatte i 4 km... När jag klev  av bandet, å vilken känsla...smärtan började lätta, det var på en 2:à på skalan! Sååå skönt! Det är verkligen så att man ibland kan springa sig bra:-) man kan undra om det smitta för aken har ont på exakt samma ställe... Fast han har nog större besvär än mig verkar det som:-(

Så det blev lite lätt styrka efteråt och en skön bastu som belöning:-) fast det är surt att springa så sakta mot vad jag är van vid. Men inget ont som inte har nått gott med sig, det är super bra att träna på min maraton fart:-) så jag är positiv:-)

Längtar efter att köra hårt med dessa igen...har ju haft lite otur med benen de senaste veckorna om man säger så;-)

Kom hem i morse efter mitt pass till en sovande familj. Jag var färdigtränad kl 8.30 och de sov!! Så skönt att ha hela dagen kvar liksom:-) fast jag ska köra ett rejält corepass hemma nu ikväll. Jag fick äta frulle före familjen för jag höll på att svälta ihjäl efter träningen:-)


Efter veckans besök av syster yster som avlöstes av besök av soldat sonen har det blivit lite väl mycket slarv med maten och jag har verkligen gått all in med godis...så nu är det skärpning på hög nivå:-) 

I morgon bitti blir det samma sak igen, lätt lätt jogg på bandet. Inget lut, inget tempo (jeflars vad tråkigt det är men nödvändigt). 


På kvällen blir det CFys på jobbet, tjo ho det lär bli fullt:-)

//A












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar