tisdag 13 november 2012

Planeringen sket sig direkt...

Inte kom jag upp igår måndag för en nätt liten löp runda.
Nope, hade en bråkig tös i sängen som rörde till det. T'änkte att det är väl inte hela världen, jag hade planer på att jobba över i alla fall och kunde ju springa innan cirkelfysen. Naturligtvis så började jag få känningar i bröstet. Inte ont i halsen utan i bröstet...

Testade att jogga lätt men antingen var det fel på klockan eller så har jag verkligen nått skit på gång:-( för pulsen hoppade all over:-( Kände mig verkligen inte hundra och tog det väldigt lugnt på cirkel fysen...och puschade på andra istället som riktigt gav järnet!!

Natten till idag blev natten från helvetet för tösens hosta:-( så det blev vab med läkarbesök idag. Det var ok med hennes lungor och vi  fick ny host medicin i vart fall:-)

Så denna vecka som jag hade tänkt att träna fokuserat och målmedvetet fick bli en jefla tråk vecka med att bara vänta på en kommande infektion:-(

Så fort maken kommer hem ska jag bege mig på en promenad i vart fall och få lite syre...kanske promenerar till jobbet och tar en tur in på Tranans gym för lite lätta styrke övningar...får se, det är ju inget som har brutit ut eller så så det kanske bli en mycket mycket lätt jogg där pulsen knappt kommer upp...eller så tar jag hemma träning lite lätt. Middagen är förberedd och klar så det är gott om tid när han kommer hem.

KanJjang är inhandlat och jag pimplar avkok på ingefära som en tok! Vägrar få en sån långdragen och jobbigt förkylning som dotter...

Som lite plåster på såren så blev det en vab tripp till Ikea med lite lunch och en gofika;-) Kände mig värd det och behövde tröst äta;-)

Vid frukosten igår berättade jag vad som jag önskar mig i julklapp, maken bad tösen att springa och skriva upp det på stört så han inte skulle glömma bort det;-)


Nu ser ju alla vad jag önskar mig:-) 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar