söndag 11 november 2012

Superwoman

Kände jag mig som i dag när jag bytte om till löparkläder på den sunkiga toaletten i Skatehallen.
Dvs jag kom in som en vanlig mamma och klev ut som en löparmamma:-)

Vågade mig på att springa hem från skate hallen, sakta sakta...det kändes jätte bra i skinkan och jag höll mig rätt bra till planen som egentligen var över 10 km idag och minst 12 km. Men magen satte stopp vid 9 km så det var tur att jag var nära hem...så det blev 10 km i vart fall.

I det stora hela denna veckafår (sön-sön)jag vara nöjd eftersom jag har skrapat ihop 49 km:-) då har jag ju tom haft två vilodagar och är lite skadad;-) längtar så efter mina intervaller på bandet!

Känner lite i skinkan så här efteråt men det är inte hela världen:-)

Veckans plan hoppas jag kommer att hålla;-)
Måndag: morgonjogg 8km lätt +Cirkelfys på kvällen.
Tisdag: morgon jogg 8-10 km lätt (känna efter om det går att öka tempot lite några km) core hemma på kvällen
Onsdag: lunchträning på jobbet 8 styrke övningar med pulshöjare emellan 2 km uppvärmning
Tors:10 km morgon eller efter jobbet
Fredag: lunchträning styrke med pulshöjare 2-4 km uppvärmning
Lördag:lätt jogg med liiiite tempo ökning 7 km
Söndag: helvila

Sen ingår ju mina rehab övningar med gummibandet, triceps och biceps 3*20 rep varje övning och det tre gånger om dagen:-)

Ser bra ut i skrift men det blir ju sällan som man tänkt sig, så vi får se:-)

En dag i taget;-)

//superwoman;-)





1 kommentar: