lördag 3 november 2012

Höll mig till planen

Det blev lätt jogg ca 35min innan 75 min yoga.

Yoga is sa shit har jag märkt. Gillart skarpt och hittar flödet i det:-) förr blev jag bara stressad av det lugna, nu blir jag helt avkopplad:-) min bråkiga kropp kände attesten behövde det åxå...

Alltså, i vår familj smittar det tydligen att ha ont. Gluterus eller hamstrings vad det nu är... Både jag och maken har ont som fasen i just vänster sida...

Men drar mig till minnes att jag hade så är för två vintrar sen i samma ... Det joggade jag bort...sakta sakta...

Så jag testar...ger det en vecka med att jogga lätt (det är jobbigt som fan att springa sakta och inte bränna på) men det är ju bara bra inför att träna mara fart;-) om det funkar vill säga.

Tänkte boka tid till sjukgymnast så snart som möjligt. Tyvärr har ju min slutat och flyttat, utan min tillåtelse;-) så jag måste ta en annan fast det är på annat ställe;-)

Det är söndag och min klocka ringde kl 5.30. Stört? Eller ska vi kalla det planering? Jag vill ju gärna sitta i lugn och ro på morgonen och njuta av lugnet. Vad är skillnaden egentligen, på att sitta uppe sent och glo på tv eller lägga sig tidigt och få samma tid på morgonen, fast då i tystnad?

Idag ska maken springa med kollega kl 10 så jag tänkte att jag sticker iväg nu och tar ett pass och är hemma igen till 8, nyduschad och klar och för att njuta av frulle:-)

Då brukar maken avundsjukt sucka att jag är redo att börja dagen då, och han knappt slagit upp sina blå:-)

//A




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar