måndag 5 november 2012

Dagen som försvann

Sitter nu framför datorn och kl är 21.45...vart tog dagen vägen?

Jo den började kl 05.15 med att jag tog mig ur sängen, njöt av kaffet i lugn och ro med tända ljus och laddade. Trampade iväg till jobbet och på bandet stod jag 06.10 tror jag. Det blev 45 min lätt jogg enligt planen och ett styrke block efteråt... hann inte två varv som jag ville men fick vara nöjd ändå:-)

Smärtan på skinkan är som bortblåst...det kanske är så att löpning läker allt;-)

Styrkan bestod i 50 kb swing (bara 12:an vågar inte utmana riktigt ännu)
50 st rodd lyft i planka med hantel
50 st rygglyft
50 st rysstwist
50 st enbens böj
10 st pullups (hopp upp och håll emot på vägen ner)
50 st saxen
50 st planka med knä till armbåge.

Körde i en liten annan ordning men annars så:-) Kändes bra för kroppen i vart fall, förutom i den himla armbågen. Som bara blev sämre idag, så jag ringde till sjukgymnast och fick tid idag!! så kl 13 var jag där och blev undersökt i över en timme. Det visar sig att jag har en mindre muskel på höger biceps än på vänster arm?!! Eh...det trodde jag väl aldrig, jag är ju dessutom höger hänt. Så jag blev tejpad som ska tvinga muskeln på ett annat sätt och med order om att inte göra armhävningar och inte tyngder och inte göra sånt som jag gillar med andra ord:-( blääää.

Frågade om hur det kom sig att jag har kunnat springa bort smärtan i skinkan och sjukgymnasten trodde det var muskulärt och att den blivit rejält bearbetad när jag sprang bort det. Det ska undersökas på fredag när jag ska tillbaka på fredag i vart fall:-)

Ikväll på cirkelfysen kunde jag köra hela passet igenom. Jag gillade passset förutom att jag inte kunde köra armhävningar och dips annars var det fullt ös. Känner av lite i knäna, muskelfästet på andra knät... det är nog bara så att jag är lite svajig i knäna helt enkelt.
I morgon blir en annan tränings möjlighets dag:-)

Just ja, fick presenter som väntade vid min dörr på jobbet idag när jag kom till jobbet så bara på en måndagsmorgon.
 K en av tjejerna på mitt pass som har gjort enorma framsteg sen hon först startade, hon ville  visa sin uppskattning. Med underbart gott nybakat bröd och en flaska rött så blev det verkligen uppskattat hos mig. Go K Go K som är fantastisk och har gjort enorma framsteg och resultat!! Wihii! Så himla KUL! Följer hennes framsteg med sådan glädje!

//A




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar