onsdag 21 november 2012

Du efterlängtade morgonmysjogg

ÅÅÅÅ idag fick jag äntligen till en morgon mysjogg:-) 8 km bestämt var det...och när benen svängde upp på min "gamla" löprunda kände de igen sig... höll igen på farten och tog det väldigt lugnt i backarna för då bränner det i skinkan och stramar:-( lyssnade på kroppen och var duktig:-)

Pulsen var låg och allt var så där underbart härligt:-) Stretchade ordentligt när jag kom till jobbet. Kollega som sett mig springa sa att jag flöt fram...det var så jag kände mig:-) det gick inte fort, i snitt 5.45 km/h men vad sjutton gjorde det? Benet höll!:-) I helgen blir det en lugn 12:a det är ett som är säkert:-)

Idag på morse på jobbet när jag hade som mest att göra ringde maken och sa att jag skulle komma ner till matsalen på jobbet. Lagom överchokad med jobb svarade jag som det var, att jag inte hade tid och han hörde nog på min röst att jag inte hade för avsikt att komma di....med orden "du ska komma ner till matsalen det är stormöte och man har sagt namn" eh eh?? Ok gilla läget, lägga jobbet åt sidan och gå ner...mötte gratulerande kollegor!?! När jag kom ner blev jag mottagen av högsta chefen som läste en nominering till mig som innebar vinsten av "månadens medarbetare" för det jobb som jag lägger ner och inspirerar med träning och hälsa som bidrar till god arbetsmiljö:-)

OJ OJ OJ vilken glad överraskning!! Så roligt och jag är mycket rörd för detta! Jag kommer inte sluta att putta på och få till mer träning på jobbet, tvärtom, detta får mig bara sporrad till att tjata och gnata ännu mer;-) stort och varmt tack till alla som bidragit till nomineringen:-) Priset två biobiljetter kommer väl till pass:-)

Som tack ska jag köra ett extra pass på fredag tror jag allt;-)

Men nu ska jag tok jobba en stund hemma för en timme eller två så jag kommer ifatt;-)

Förresten, vi gjorde fredag idag med rödtjut och pizza trots att det bara är onsdag. Dessutom väntar den senaste Johan Falk filmen som vi ska se ikväll...bara jag jobbar undan lite snabbt;-)

//a


1 kommentar:

  1. Gud vad roligt!!!! Klart du ska ha tack för allt det slit du lägger ner! Bra gjort!!!!

    SvaraRadera