söndag 19 januari 2014

Två dagars vila

En liten tripp till Båstad med hotellyx och med två dagars hel vila behövdes. Har sovit om en stock och livet var nice. Mycket god mat och himmelsk frukostporr (det går inte att kalla hotellets frukost för annat än ren porr), äggbenedict, belgiska våfflor, nybakat varmt bröd, egen müsli och äppeljuice från Österlen. Spa avdelningen hann vi inte med då vi i huvudsak var där för att träffa makens släkt. Dessutom fick inte tösen som är under 13 år vara där:-(




Ett annars väldigt hett uteställe:-)


Centercourten som intagit vinterskrud och som fick fina snöänglar.




Det tar över 6 Tim med bil till Båstad från oss. Med pauser lite till. Har en otrolig tös som sysselsätter  sig med ljudbok och iPad utan ett endaste gnäll.

När vi kom hem igår kväll slängde jag mig på träningscykel och körde intervaller i 3 mil på 60 min. Skönt! Något rastlösa ben.

I morse ringde klockan 6.30 och upp skuttade jag för kaffe och en laddning med gröt.
Åkte till sura golfbana för att köra 2 mil och så blev det. Jag var först på plats men när jag lämnade så var det som en myrstack på banan, det kryllade av skidåkare.

Till vänster är den tomma parkeringen när jag kom till golfbanan, till höger då det var helt fullt på parkeringen när jag skulle lämna, det var ett smart drag att åka tidigt:-)

Invigde min lilla ryggväska från runnersstore som inte syns i bild. En termos som gör att det inte blir is i vattnet och man slipper bli alldeles kall i hela bröstkorgen när man dricker.


Skulle ha tagit en bild på mina snöiga ben som blev av snöfallet:-) 

Med bästa handskarna som jag definitivt inte fryser i, äntligen slipper jag vara stel om fingrarna.

Hittade liksom trycket i skidan idag och kunde skejta där det inte fnns spår och det gick lättare är varje varv. S tekniken är väl på väg. Men nästa år är det vi som åker på skidläger!

Bytte av maken hemma som stack iväg till samma bana. När maken kom hem åkte vi till badet. Han badade med tösen och jag var på simträning. Dom idag var tuff. Shit vad vi simmade. Hur kul som helst! Simmade med både sk dolme och paddlar och det var störtskul. Att kunna trycka ifrån med styrkan i armarna och känna att flåset håller och att tekniken är med, även om det blir tok ibland.
Så idag blev det en riktig genomkörare. Första gången jag blev riktigt riktigt trött och slut av att simma.

I morgon blir det nog lite löpning, men bara lätt mys jogg. Den planen känns ok. Happy hips yoga är nog även uppskattat för kroppen i morgon.

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar