torsdag 23 januari 2014

När dygnet inte räcker till

Så är det, dygnet räcker inte till. Jag vill göra så mycket.
Hemmet? Äh, det behövs röjas här och där men det får bli efter Vasaloppet:-)

I måndags blev det 8 km mysjogg hel kravlöst som avslutades med  core och yoga på kvällen.
Tisdag blev 17 km på skidor i elljusspåret i Sura. Topp topp!
Onsdagenspass blev vila med simning;-)
Torsdag, alltså dagens pass blev 3 km uppjogg och 6*600 m med 1 min ståvila. Varierade motståndet. Intervallerna var i tröskelfart och förvånande nog rätt bra tempo för att vara kl 6 på morgonen. Efter blev det ben och rumpa. Lite "lek" med " bolljäveln" sen var jag mör men nöjd:-)

I morgon är det fredag så det betyder fredagsmysfys. Vad det blir får jag se, men nog lutar det åt en magdödare i trx i vart fall:-)

Läste både i Idas och Lovisas blogg idag om varierad träning. Huvudet på spiken. Just så känner jag. Att varierad träning gör mig så glad liksom. Att jag äntligen hittat hem. Jag är liksom inte jätte bra på nått MEN, jag har pannbenet och är så där lagom bra på flera saker istället för att satsa på något so aldrig kan bli.

Maken och jag pratade om det idag. Han höll inte riktigt med "hur många kvinnor i 40 års åldern gör handstående armhävningar eller kan stå enarmshandstående?" Ok, jag nog rätt ok på att vara stark;-)

Hur som lever livet just nu i alla fall.

//A

1 kommentar:

  1. Du är grym Anna, jag vet inte vem du jämför dig med :-)

    SvaraRadera