torsdag 2 januari 2014

Helgade torsdagen med vilodag

Vilodag på en torsdag betyder redo för en träningshelg.

Alltså, det låter kanske knäppt men helgerna är till för att tränas på eftersom det blir utan stress.

Idag blir det lite rehablöpning...knät funderar lite på om det ska göra ont eller gå åt andra hållet. Så jag kör väl tills det säger stopp. Nytt löfte, känn inte efter så det hämmar. Det är skillnad på att lyssna  och ta emot signalerna från kroppen eller bli hämmad i träningen.

Men hur som tror jag på en bra träningshelg som inneär både cykel, löpning och simning. Nästa vecka kan jag öka på någon km på distansen. Inte långt kvar till milen. Yey. Målet är att komma tillbaka till 4 mil  i veckan och hålla mig där. Sen ökar jag under sommaren och planerar Lidingöloppet. Men nu bygger jag grunden som är stark och har potential:-) målet är ju att knät ska klara kuperat. Uppför, no probs, det är nedför problemet startar. Gott om tid till Lidingö så jag lägger ingen energi på det nu. Låter det bara vara något positivt att se fram mot. Ytterligare en utmaning.


//A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar