tisdag 14 januari 2014

Skidpremiär

Skidpremiären gick ju sisådär. Tekniken är lika med noll och flera gånger skrattade jag högt över mig själv. Men detbär nått speciellt med att åka i mörkret med pannlampa och höra varenda litet knak i skogen. Åkte på golfbanan i sura där eldsjälar till spårkörare finns. Bättre får man inte.
Rätt som det var när jag varvade stod pappa där med sin ficklampa och hejade:-)




De nya salomon skidkläderna satt som en smäck och var supersköna, craftunderstället med vindskydd var toppen och de nya Lill-sport handskarna gjorde susen.Frös inte ett dugg om fingrarna.
Känns så skönt att vara kittad från topp till tå på bästa sätt.

Men ikväll blir det yoga med happy hips för mina höftböjare behöver töjas lite. Lite foamroller får det bli åxå. I morse blev det distansrekord utan känningar i knät vare sig under eller efter yey!!
Joggade upp 3 km, rullade tre km med stegring och därefter 4*4 min och ned jogg. 9,5 km. Distansrekord efter knä strulet och jag är så glad. Fast, jag får skyyynda lååångsamt jag vet.
När jag är uppe i 10 km ska jag hålla mig där och och öka 1 km i veckan på distanspasset. Ja det känns töntigt men ett måste. Men då har jag ju cykellångpasset i veckan att nöta på så distanspass det får jag ju;-).

I morgon börjar fortsättningskursen i crawl. Så kul ska det bli och jag ser fram mot det. Som Flipper sa, Swimrun nästa...och jag är inte den som är den på att testa;-)


//A























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar