söndag 26 januari 2014

Lööv skidor

Ja jag lööv att åka skidor.

I fredags blev det några tabator innan middagen blev klar. Den planerade cykelkvällen gick i stöpet men inte träning i sig. Lite handstandsövninar och annat kul.

Lördagskvällen blev en date med maken i spåret. Jag var lite sugen på en tre mildare men han gav upp efter 24 och sa att han plågats tillräckligt ha ha. Just när jag hittade takten och tyckte att det ar kul i spåret he he. Stakade 90 % av passet och shit vilken skillnad jag känner att jag har nu. Tar i ordentligt med bålen och mjölksyran är långt borta. Yey! Annvänder inte armarna som förr utan aktiverar det som jag är starkast i. MEN jag har långt kvar det vet jag, framförallt hur jag ska klä mig. jag klär mig ju på tok för varmt! vilket gör att jag fryser och blir kall efter ett tag. Glidet har jag fått in åxå, känns bättre. Synd att det här med skidorna tar sån tid bara... Tre pass i veckan är allt jag hinner få in just nu. Men det är säkert gott nog och bättre än inget.



Idag blev det en ofrivillig vilodag, tid för mig fanns nu mellan 20-22, så prio blir välbehövlig yoga och happy hips.

Kommande veckas plan:
Måndag: morgonlöp (ev en kort kvällstur på skidor)
Tisdag: cirkelfys till lunch + skidor minst 15 km
Onsdag: morgon cykel och simträning kväll
Torsdag: morgon löp och styrka
Fredag: spinning
Lördag: morgonskidor minst 20 km
Söndag: morgonskidor minst 40 km

Planen är gjord, kommer det funka? Det vore ju för första gången i sånt fall;-)


//A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar