söndag 12 januari 2014

Läkarbesöket

I fredags gjorde gällande att det (eh hur fan kunde jag missa symtomen) var/är magkatarr. Denna brännande rivande känsla i bröstet. Så ordination med omeprazol i 10 dagar.

Efter två dagar inget onti bröstet men det ha krupit uppi svalget med illamående och klump i halsen konstant:-(.

Tacksam är jag för att det inte är en sjuhelsikes förkylning på G.

Lite extra vila denna vecka blev belöningen till kroppen. 75 min välbehövlig yoga i går lördag och idag söndag blev det rn sväng på tacx och racern för att möta rumpa.
60 km är ju en piss i Mississippi i sammanhanget Vätternrundan. Men jag läst mig till att eftersom det är så effektiv tid som man trampar på tacx dvs inga nedförsbackar med rull;-) så räknad det lite extra än de faktiska kilometrar som de visar. Rumpan är ok om än öm. Benen känns nada. Huvudet känns dock. Det är lite svårt att få i sig extra med vätska så det är därför.

Men att nöta när det är film på är inga problem:-) 

Försent såg jag att sura golfbana har kördugligt spår. Men har ikväll preppat skidorna så i morgon är det jag som sticker från jobbet en kvart tidigare och därefter direkt till skidspåret för att se hur det.
Förmodligen jefligt trögt för det känns som att skidorna inte är direkt glidvänliga. Men vi får väl se. 
Allt är i vart fall preppat. Gör ingen plan, för det blir som det blir:-) 

Knät? No probs, yey! 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar