söndag 3 november 2013

Det är dags med ett ryck!

Har funderat fram och åter om jag ska lägga ner eller göra ett försök till?

Året som gått blev inte riktigt som jag tänkt mig.
Våren var överjeflig med allergi och jag kämpade i motvind. Jag syrsatte mig aldrig och glädjen med löpningen försvann pga av det.

Alla små mål med att bli bättre fick läggas åt sidan och att bara genomförandet fick liksom bli målet. Psykiskt var det den tuffaste bedriften! Vetskapen om att inte kunna bli sitt bästa jag liksom.

Så det blev ett skit dåligt göteborgsvarv i 27 gradig tryckande hetta!

Vansbro var tok roligt även om jag förfrös höger pekfinger och förmodligen kommer få framtida problem.

Mitt första, men jag kan inte säga sista Maraton med stort M genomfördes. Det var sjukt kul och jag njöt verkligen. Det blev inte den där slitkampen som jag var inställd på. Nej det var underbart. Perfekt väder. Inhalerade en del för att få syre men det gick. Jefla skit lungor! Tiden var oväsentlig och jag gjorde det trots allt kämpande i motvind.

Sommaren och semester innebar träning varje dag. Men utan mål! Hade fortfarande problem med andningen. Så jag lät bli långpass och sprang bara härliga "upptäckar" rundor på semestern. Tränade en hel del backe och i slutet på sommaren var jag redo för tjej Lidingö.

Men innan blev det ett blodomloppet på 10 km ( mitt första 10 km lopp) klarade inte 50 min gränsen men det kommer inte att bli ett problem.

Sen fick jag förkylningen från helvetet!!! Fifan! Den hängde i under 4 veckor. Så när det var dags för sista etappen på tjejklassikern, tjejlidingö var jag sjukt förkyld.
Bestämde mig för att springa men aldrig över promenad puls typ.
Det sååå härligt! Njöt, förutom att benen och kroppen ville springa men huvudet sa ett tydligt NEJ!
Ha ha ha när jag kom i mål var var jag inte ens svettig och ville ropa "jag är förkyld därför joggar jag bara" ha ha. Men det blev då ett tjejklassiker diplom (visst ja det måste jag beställa).

Att göra tjejklassikern har verkligen sporrat mig och peppar maken. Så vi köpte oss racer cyklar och anmälan till öppet spår är gjord! Nu ska hela klassikern genomföras.

Så med det så har jag gått en Crawl kurs! Sjukt kul! Så nu kan jag crawla på riktigt!

Just nu är jag i en svacka dock. Sökte sjukgymnast eftersom senor a bakom knäna började göra sig kännbara. Så jag ville mota Olle i grind bara. Då händer det som inte får hända! Efter ett intervallpass så svullnar hö knä upp och det smärtar verkligen. Veckan innan låste sig samma knä så det är något skit som är knas!

Så träningen består just nu i core och överkropp. Totalt förbjudet med belastning på knät enligt direktiv från sjukgymnasten. Jag har fått tid dit på måndag så då får vi se... Promenera lugnt kunde jag få göra men inte ens simma eller cykla! Gaaahh!

Så nu är planen för kommande säsong så här!

1. Mars Öppet spår 90 km
2. Juni Vättern rundan (måste skaffa sån där cykelpryl så jag kan cykla hemma) 300 km
3.juli Vansbro 3 km
4 september. Lidingöloppet 30 km



Fin motivatonspresent från maken.


Däremellan så naturligtvis Göteborgsvarvet (som dessutom firas med 5 årig bröllopsdag) .
Och några mil lopp vill jag göra för att det är kul.
Om jag får någon med mig så varför inte testa swim run eller ett triatlon?

Men fokus nu är på att knä helvetet ska bli bra! Eftersom min kropp inte gillar kuperad terräng så är det verkligen en utmaning att jag ska hålla hela vägen till Lidingö. Så nu gäller det att tänka och vara träningssmart. Vilket inte är så himla lätt när pannbenet vill mer än kroppen.

Så nu ska jag följa min resa här eftersom jag är värdelös på att registrera träning någonstans.


//A


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar