söndag 24 november 2013

Jogg utan knäkänning

Fredagsmysfys är ett himla bra begrepp. Man blir liksom glad av det.
Tyvärr var det lite mycket för alla på jobbet så mycket bortfall men 10-12 st är väldigt bra med tanke på kaoset:-) många nya som jag tror gillade detta.
Jag modifierar lite och kör själv inte så mycket som pressar och belastar knät.

Igår lördag testade jag mig på en mysjogg. Fes runt i 8 km. Hade gärna fortsatt men det fick vara bra så. Ingen knäkänning alls underlöpturen och inget efter.
Yey! Men fattar att det är viktigt att ta det lugnt. Så ingen cykling idag. Har ju lovat sjukgymnasten att ha två vilodagar i veckan. Hua! Men jag fuskar lite;-) alltså på vilodagar kör jag yoga eller core. Dessutom rullar jag på foamrollern ordentligt då.

Under veckan så har rehabövningarna sett ut så här:


Foten på en pärm och statiska benövningar vid skrivbordet på jobbet.
Idag är knäkänning på en skala 1-10 en klar etta. När det var som värst så var det en klar nia så jag är rätt tacksam nu. MEN jag ropar inte hej än...
Säger det igen. Jefla tur att det var under denna säsong som knät bestämde sig för att bråka. Perfekt tid för rehab. Inget ont som inte har nått gott med sig.

I helgen har jag laddat med sömn! Jisses vad jag har sovit denna helg. Välbehövligt;-)

Idag blir det vila men core, lite gummiband med stakning.

//A












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar