tisdag 5 november 2013

Vilodagar är Bläää dagar.

Men för att lära mig att vila så tänker jag vilodag fastän jag redan vilar:-)

Promenaden till jobbet räknas faktiskt inte, inte heller de plankor om gjordes ikväll;-)

12 min, 12 jefla minuter tog det sen var startplatserna till Vätternrundan slut...eh?! Liksom. Vi lyckades inte ens logga in på siten.

Som tur är så släpps ytterligare biljetter efter Vasaloppet och öppet spår så klassiker deltagare får en chans till. Så då är det bara att hålla tummarna.

Knät är mycket bättre idag, yey. Om det är vilan eller diklofenaken som gör sitt det visar sig. På torsdag morgon är planen att testa lite simning innan jobbet.
Så jag smyger igång lite lugnt. Tänkte lite cykel och simning i helgen åxå.

Men i morgon blir det styrkepass på jobbet. Har hittat en rumpövning som inte belastar knät så det får bli en centrerad övning för rumpan, axlar rygg och bröst med chins träning.

Förbjuder mig själv från allt vad som innefattar hopp en vecka till men test på crosstrainer får det bli i början på veckan och lite smyga fram med lätt jogg på plant underlag så får vi se.

Här ska skyndas långsamt...så den som ser mig skynda för fort skrik NEJ!!;-)

Hur ska träningsveckorna bli då? Ja man får ju önska i all fall;-)

Cykel: 2-3 cykelpass (nu pratar jag lugna sitta på cykel typ transport cykla om jag nu haft längre till jobbet å hade jag ju gjort det) optimalt är ju minst 1 spinningpass/vecka på detta.

Skidor: som jag längtar efter men nu innan snön kommer så blir det gummiband i kombo med annan träning (cykel) minst 2-3 gång/v. När snön kommer blir det åka av.

Löpning: 3-4 gånger veckan. Lugna pass med skön känsla i minst 1-2 mån och laga knät. Rehab är vad som gäller.

Cirkelträning: Måndagsfysen

Styrketräning med core fokus: 2 gånger veckan (funkar utmärkt i kombo med cykel eller löp)

Simning: 1-2 gång veckan men att göra riktiga kvalitetspass. Att ha en riktig plan för varje pass. Nu är simningen toppen även som försäsong till skidorna.

Tänket är att alltid köra ett långpass på helgen, vare sig det är cykel,skidor eller löpning, tom långpass med simningen är ju inte dumt.

Ja, hur ska jag vila då? Det löser sig:-)

Så mycket kul och så himla lite tid:-)

//A






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar