lördag 8 december 2012

Snorig och rosslig vecka...

Inne på min 9:e ofrivilliga träningsfria dag:-( livet är jefligt surt just nu... Humöret börjar tryta...därför har det varit lite si och så med bloggandet ;-)

Jag snorar så jag blöder i näsan, men rosslet i bröstet börjar släppa... Har gått all in och slarvat totalt med maten:-( idag är det ny dag och nya tag fram till jul. När jag är julledig ska jag vara frisk och kunna träna för fullt har jag bestämt;-) jag ska dessutom få med mig några oskulder (ja gällande träning då;-)) på pass... Några som har vågat vägra, närå, det har bara i te gått att få till. Men nu så och det ska bli så kul. För de kommer att gilla det. För några år sedan introducerades spinning för dem och där blev de fast, så jag tvivlar inte på detta;-)

Vi firade tösen i fredags som blev 7 år (hur nu det gick till) och hon fick skidor:-) 1000 riksdaler för skidor till henne!!!  Jag köpte ju i somras, 750 :- för skidor, bindningar och pjäxor, halva reapriset när de stängde stadium  på stan :) jag hoppas att tösen ska tycka att det är lika kul som jag gjorde;-) jag älskade det när jag var liten... Och det är det minnet jag har, när pappa ropade nedanför backarna "åk då" och jag blev modigare och modigare och tillslut riktigt duktig. Det är vad jag minns i vart fall:-) det ska bli kul att ha något som hon och jag pysslar med lixom... Pappan och tösen har ju fotbollen (som pappan är tränare för) så då känns detta extra mysigt;-)

Tänkte lämna inskidorna för vallning som många rekommenderar igår. Men i butik de tyckte att jag skulle fixa det själv och komma ut i spåret, det var viktigare. (en vecka tar det annars att få dem vallade).
Så igår gjorde jag det;-) lördagskväll med vallning i vardagsrummet. Men det är liksom inte en billig sport...har köpt vallningsprylar för 500:- och stavarna kostade 600:- och jag kan tänka mig att det blir värre ju mer kräsen och duktigare man blir. Men det känns som att detta kan jag ha i många många år:-)
Till tösen får vi väl köpa nytt vartefter eller begagnat och vara duktiga (som vi annars inte är) och sälja av:-)

Mitt lördagsnöje, vallning av skidor:-)

Så håll tummarna nu att det funkar :-) jag ska testa lugnt och försiktigt... Blir lite orolig för att jag har problem med bihålorna igen, men vi får se...börjar känna smått panik inför maraton men... En sak i taget!

Idag är det skidor i vart fall :-) tyvärr blir det väl inte lika fint väder som igår men men...

//A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar