söndag 9 december 2012

Ljuvliga söndag:-)

Jo tack, visst kändes förkylningen allt i morse... men tänkte att jag måste få testa skidorna och tar det lugnt:-) Alltså, december, november och oktober har inte varit de bästa träningsmånaderna för min del, vare sig gällande skador eller förkylningar. Det kändes inte som att jag skulle ha gett mig ut och springa idag men skidor gick jätte bra. Jag kände inget alls av tennisarmbågen vid skidåkningen tack och lov;-) Bara en stelhet efteråt men det har jag ju även efter en dag på jobbet så det kvittar ju;-)

Ja inte är jag någon Gunde Svan inte;-) men jag tror att takterna från Guldjakten 1980 satt i (när jag kom på andra plats och fick välja pris från prisbordet och kom hem med den fulaste hästtavla man kan tänka sig. Det värsta är att tavla finns kvar än i friggeboden hos mor och far.-))

Vallningen då? Nä det var inte det glidet jag mindes att jag hade som barn...dvs att man bara stod på skidorna och man liksom gled iväg av sig självt...

Nope, så funkar det inte riktigt:-) Jeflars i min låda vad jag fick använda musklerna:-) Vilket var så kul, jag ville aldrig sluta staka. Det där med ben det ville sig inte riktigt bli sånt där fint flyt som man har sett de har på tv...Jag hade nog en väldig fördel av att jag är stark i bål och armar:-)

Vi åkte på Apalby planerna som var flakt och bra för mig som nybörjare:-) Tösen åkte lite med pappan som gick breve, sen åkte hon och jag. Vi varvade lite med att åka/gå med henne så jag inte skulle bli för kall emellan. Oj oj vad hon tyckte att det var kul. Hon körde så svetten lackade och håret frös till is i kylan! Läckert!

Kvar stod den "våga vägra skidor" maken...som efter 10 min sa..."fan man kanske skulle ta och skaffa ändå, det ser ju så härligt ut". He he he frugan fick rätt igen...vi hann knappt hem förrän han åkte iväg och köpte sig ett set. Men eftersom han är så brylgalen och ska alltid ha det bästa så var ju han tvungen att köpa nått som var liiiite bättre och lämna in sina skidor för vallning...Nä, det är ju dumt att börja som en nybörjare;-)

Nu vill jag åka mera...undrar om jag kan åka med pannlampa i morgon kväll?? Eller måste man åka i spåret? Jag hittar ju inte i spåret och är livrädd för att åka fel...idag blev det sammanlagt 5 km och det räckte för mig som nybörjare idag. Men nog borde det väl gå fort att märka skillnad och bli bättre? Här ska åkas skidor! Så hit med mera snö bara!!

(Har försökt att vända på bilden men det är tydligen omöjligt) 
Här är jag och tösen på våran premiär tur!
Ser fram mot många sådana här turer:-)

Nu blir det lite plankor framför tv`n, måste ju leva som jag lär eller hur S?
Nu ska jag ladda för en hektiskt kommande vecka på jobbet, som vanligt;-)

//A











1 kommentar:

  1. Bra där A, skönt att läsa att du gör det, lever som du lär... Fast jag vet inte hur man skulle kunna tveka, du fantastiska starka Q!!

    Nu är det dags för dagens planka...

    Kram S

    SvaraRadera