måndag 10 december 2012

Skidåkning à la Gunde

Nä, det är det ju inte direkt ha ha. Jobbarkompis offrade sig ikväll och följde med mig i spåret så jag fick testa lite backar. Jeflars så roligt det var! Inte en vurpa trots plogning i backar och allt. Glidet är jag inte riktigt nöjd med, förutom att i backarna är det inte dumt alls att sakna det riktiga glidet, både att få bra fäste uppför och inte allt för hög hastighet nedför.
Inte dumt alls att åka i lyktornas sken.


Klarade tom att byta spår i nedförsbacke, impad av mig själv ha ha. Så sjuk roligt att åka!!! Vill bara åka hela tiden! Vi åkte 8,5 timme igår och det känns i ljumskarna idag. Tennisarmbågen mår sjukt bra av detta! Tror att jag har hittat botet!

Längtar till helgen när maken och tösen ska med på en tur:-) så om vädergudarna kunde lyssna nu och låta oss ha vinter ett bra tag till så blir jag nöjd:-)


Pulsen var dock god under passet så det var ingen fara, även om det i slutet faktiskt kändes lite i rören, men det kan ju även bero på kylan;-)

Förkylningen är si så där...tror att bihålorna börjat få sig en släng:-( köpte nått på naturapoteket, nått som ska vara kroppens egna penicillin, så håll tummarna! Det spänner och trycker över bihålorna och huvudet känns tyngre än vanligt;-) Köpte även på mig D vitamin, nu är jag sjukt trött på att ha en infektion i kroppen konstant! Nu ska jag bygga upp immunet!

Idag hoppas jag på att hitta min cykelnyckel så jag slipper gå tur och retur, gillar att gå, men tiden räcker inte till och jag kan ju aldrig gå lugnt utan hetsar på och blir genomsvettig när jag är framme...

Idag ska jag ta ett snabbpass på lunchen, benen och coren ska få sig ordentlig körare!

//A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar