söndag 31 mars 2013

Måndagsträning

Så där ja, ny vecka nya tag, nya möjligheter:-)

Det blev 7 km 1 km uppvärmning 6 km 5.30 tempopå löpbandet innan Cirkelfys. 10 stationer 45 s på varje:-)
Vilket kändes i kroppen efteråt.

Blev firad med skönsång och present!! Ett presentkort på dagspa!
Oj vad glad och överraskad jag blev:-) och lite rörd;-)

Presentkortet kommer att nyttjas till välbehövlig fotvård. Det är nog en god investering inför vad som komma skall ;-)
Vackert som bara den:-)

Vilodag på tisdagen och i onsdags Flexade jag ut vid kl 10.30  och målet var 10 km. Har en runda som är 8 km men när jag tar alla långa backar på rundan två gånger så blir det 9.5-10 km och det är ett riktigt sugande kvalitetspass:-)

Tyvärr hade jag glömt att ladda garmin så det blev katastrof:-( Först slog tanken mig att jag skulle strunta i passet men sen tog mitt förnuft till fånga.

Satte timern på mobilen och sprang utan att ha en aning om vad pulsen låg! Hua, vilken upplevelse;-)

Benen matade på och när jag var pigg ökade jag, vilade i nedförsbackar och i uppfarsbackarna tänkte jag på hållning och att hålla ett bra tröskeltempo😃

Tog en mycket kort ståvila vid varje backintervall. Och jag kollade telefon vid ett sms stående en gång. Stannade i mål och tog av mig telefon och stängde av klockan. 
Som visade 53 min!! Hey! Jag kanske skulle börja att sluta kolla pulsen ibland och bara löpa på😃


Skärtorsdagen bidde det ingen träning, den hanns inte med? Hur konstigt är inte det då? Men lunchen spenderades med sonen och när jag väl kom hem var det fix och trix med middag och sen var tiden borta då det var påskkärringar som skulle fixas;-) 

Det här väcktes familjen med under helgen till frulle. Poppis mamma:-)

På Långfredagen blev det en sen mys jogg på 8 km:-) Gjorde dock en paus på jobbet för ett snabbt besök på gymet. Gjorde 3,5 chins i set om 4! Wow! Det är jag stolt över! Det här kan jag ju fixa till ju! Det verkar finnas potential:-)


I morse var det segt efter efter jubileums passet jag var på Friskis. Ett cirkelfys med jogg. CF var samma upplägg som jag själv kör, 10 stationer, 45 sek 15 sek vila, blandat ben och överkropp. Kände liiiite av knäna så jag tog inte så mycket vikt på benen men lagom (12 kg kettlebell). Bra övningar och några med lite ny inspiration:-) 

Joggen då, den bestod i intervaller, intervaller och intervaller. I olika former och längder och tempo. Även lite backar fick vi in och jag skrapade ihop sammanlagt 7 km. Jag är mest glad över att min vä skinka inte skriker av smärta utan den är mest lika öm som resten av kroppen;-)

Idag får det bli en powerwalk med tösen på cykel brevid som vara motionen och med plankor förstås;-)

I morgon bitti så blir det till att få till det där långpasset som inte har blivit av i helgen. Jag ska springa tooook sakta (för mig) i 6.30 fart så jag ska springa lång och lugnt. Minst 23 km ska det bli. Det känns som att det är jätte länge sen jag sprang långt så jag nästan måste börja om från början. Naturligtvis är det inte så men det är känslan;-)

Men nu är det dags att gå till svärmors små kattfröknar som vill ha lite sällskap;-)

//A
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar