tisdag 5 mars 2013

Måndag med träningsvärk

Baksida lår...hmm som vanligt, slarv med stretch låter hälsa rätt så fort ;-)

På lunchen blev det 9 km löpband.

2 km uppvärmning rullande 1km 5.30 tempo, 1 km 5.15 tempo, 1 km 5.0 tempo, stå vila, och på det igen *2 och nedjogg på det 1km. Helt ok med stumma träningsvärkande ben;-)

På kvällen blev det ett Cirkelfys pass, lagom med flås och styrka. Svettigt blev det:-) det blev 4 varv à 30 sek:-)

Idag kom mina nya älsklingar...

Asics gel hyperspeed 5
Kände mig som Askungen när hon fick på sig sin sko...den liksom är ett med foten:-)
Beställde den på nätet från löplabbet då den inte finns att få tag på i stan och på startfitness hade de inte i dammodell. Vare sig på runnersstore eller på zalando fanns de i min storlek. Poppis sko med andra ord. 

Det är en lätt tävlingssko som jag kan springa längre distanser i, men mest milare kan jag tänka mig att det komer blir ett par stycken;-)

I normalfallet har jag 39 men på dessa har jag 40. Jag har tidigare kört med 40,5 på mina löpar skor men har valt att gå ner till st 40. För hur som så töjer sig skorna lite och efter ett tag upplever jag att de är för stora och nästan bubblar sig fram i tårna... 
Hoppas att de är lika sköna att springa i som att gå omkring med hemma:-)

Har just järnladdat med det här:



Nu ska jag ta tidig kväll efter två crap nätter som gör att det retar i halsen...

För i morgon väntar en tidig löprunda med C:-) blir skönt efter en helvila idag...

//A








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar