söndag 3 mars 2013

En halvmara idag igen...

I morse gick starten till Vasaloppet och då såg det ut så här hemma:

Så ska det inte se ut nästa år det lovar jag. Nä då ska det banne mej bli ett öppet spår eller så.

Lite inspirerad blev jag allt för efter lite korvgrillning på Björnön och skridskor för tösen (som vanligt hade jag klätt mig för kallt och tröttnade fort;-))  så hastade jag iväg till Apalby planerna för lite skidåkning. Älskar när spåren är isiga och det är noll fäste men ett glid som gör mig lycklig.


Det blev en halvmara för överkroppen idag, med stakning. Men jag ska nog till att köra lite hårdare om man tittar på pulsen...eh!! jag blev knappt svettig. Men jag tyckte inte att jag kunde staka fortare för då hade jag trasslat in mig själv i stavarna och drattat på ändan fortare än jag kan bokstavera till skidor. Körde bara på planerna för enl skidspår.se så hade det blåst för mycket skräp i spåren som slår tvärnit på skidorna. 

Förmodligen var det sista skidåkningen för säsongen. Kan vi ju hoppas för då slipper vi snön som maken sa.

Denna veckas träningsplanering går så här: 
Måndag: 8 km lunch löpning och  cirkelfys på kvällen
Tisdag: core/vila 
Onsdag: 10-12 km med 5 km rullande tempoökning
torsdag :crossfit med nedjogg 5 km 
fredag:  coreträning och yoga 
lördag: Långpass 23 km
söndag: SEMESTER 

Semester betyder löpning och träning i sol och värme! Som jag längtar, måtte denna vecka gå fort!

//A









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar