tisdag 2 april 2013

Fortsatt träning i påsk.

Söndagen bestod i välbehövlig vilopromenix med tösen på cykel brevid:-) Passade mina ben perfekt och tösen var lycklig som fick premiär cykla för i år:-)

Så det blev en tur för härlig fika i solen i hamnen.


Kvällen bestod i plankor och plankor...

Annandagpåsk bestod i långpass. Målet var att bara tuffa på sakta i 23 km. Vilket jag gjorde. Med P3 dokumentärer och podcast så funkar jag bäst på långpassen. Det liksom går av sig självt då, även om jag ibland får påminna mig själv om att jag faktiskt är ute och springer. Laddade vätskebältet med power då jag försöker att vänja magen vid lite dryck vid långlöpen.

Att springa till denna vy är euforiskt:-)

Efteråt smörjde jag in benen med Icepower och det gör faktiskt susen för återhämtning av benen känner jag.
Även om det idag många gånger såg ut så här på skrivbordet. STRETCHING! 


På kvällen var det några som blev av med sin oskuld på mina måndagspass. Äntligen! Som jag tjatat på vissa! Men vad duktiga de är och när man får viskat i örat efteråt "det var roligare än jag trodde", ja då blir man varm i hjärtat;-) Plankor rules! och därför fick det bli ett set med plankor i kväll, 2 min * 8, drag till tåstående på pilates boll, 20 st * 3 och stjärnan i tabata form.
Bättre än inget idag. Då är sjukt trött idag, både i kropp och knopp. Kände mig riktigt sliten med tom begynnande huvudvärk. Eftersom det går förkylningar som bara den på jobbet fortfarande (inklusive en tös hemma) så känns det mer av vikt att jag vilar och kommer i säng, typ nu,  istället för att träna något som jag egentligen inte har ork för. Dvs det skulle bara ha slitit på kroppen. Plankor fick det bli och i morgon...ja det är en ny dag och planen är lite lunch löpning:-)

Eftersom det inte är många veckor kvar nu till Maraton så är planen att under tiden dit ska skönhetssömnen bestå minst av 7 tim sömn (optimalt är 8 tim men det blir ju aldrig som man tänkt sig) varje natt.
Det är för att stärka immunförsvaret och mig själv:-)

Så nu kl 21 kryper jag till kojs med en bok...(som täckmantel att jag lägger mig så tidigt;-))

//A










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar