söndag 24 mars 2013

The Bitch is back:-)

Mera taggad än innan på träning!
Jag ska försöka summera de senaste veckorna som har bestått i semester, mat, cava, spa, sjukdom och ynkligt lite med träning :-) Det låter värre än det är;-)

Eftersom jag fyllde 40 år förra onsdagen så planerade vi in en resa till Teneriffa, spa och träning stod på programet :-) Här bodde vi:

På ett toppen ställe med all inclusive och kids club för tösen på eftermiddagarna, vilket innebar egen tid för mamman och pappan som kunde njuta av cava i solstolarna.
Vädret var på topp 22-25 grader i luften och 28 grader i poolen:-) Till och med jag var ner och doppade mig då och då. Vi njöt i fulla drag och trots att det någon dag var molnigt så var det inga problem att bränna sig.

Självaste födelsedagen spenderades med att ta hand om kräksjuk dotter som grät hysteriskt över att vara sjuk på min födelsedag, skruttan. Vi hade för avsikt denna dag att åka på utflykt till Loro Parque, djurparken. Den fick ställas in.

Jisses, ja det blir aldrig som man tänkt sig:-) Så där satt jag, i restaurangen och åt min födelsedags middag ensam ha ha ha. Men planen blev som så att vi flyttade fram min födelsedag en dag, för tösens skull. Jisses så firad jag blev, men bästa presenterna! Min underbara man är bara så bäst!

Inte ens en magsjuka fick oss ur balans utan vi njöt i fulla drag av semestern, flera gånger om:-)

Samma dag som vi skulle flyga hem så insjuknade jag i den förbaskade magsjukan. Det var Teneriffas svar på vinterkräksjukan tydligen och jisses vad många som åkte på det. Det spred sig som en löpeld på hotellet och de flesta som vi pratat med hade haft någon i familjen som åkt på det:-(
Så det blev flygförbud av el doktores och en spruta i rumpan med något som jag inte har en vildaste fantasi av vad det var i. Men bättre blev jag och efter ett par timmar med feber så var jag kry. Dagen efter insjuknandet fick jag "fit for fly" av doktorn och då uppkom nästa problem. Alla plan från teneriffa till Sverige var fullbokade! Så först på torsdagen fick sos international in oss på ett plan till Köpenhamn och därifrån till Sverige:-)

Men det har inte gått någon nöd på oss. Vi fick några dagar längre semester till samma pris he he he pga några kräkningar. Vi fick bo kvar på samma hotell, samma rum och samma all inclusive:-)

Helt otroligt vilken resa (och välbehövlig semesester) vill jag lova. Alltså, vi är så nöjda på alla sätt och vis. Ett stort tack till Fritidsresor och till sos international som fixade allt så otroligt smärtfritt för oss!



Lite lektyr i solstolen med kaffe och glass:-) Träningen blev inte som jag hade tänkt, så där underbart joggande i gryningen i shorts och linne i värmen...Eftersom jag alltid drar på mig vätska så fort jag flyger så blev det inte så kul väl  på plats...skorna gav mig blåsor på fötterna:-( så någon löpning blev det inte. Och eftersom jag hade så ont av blåsorna så ville jag heller inte att de skulle bli värre. Då tog jag det smarta beslutet att vila! Jag hade ju kört 12 v utmaning och tog mig därför några dagar av vila, så att jag kan ladda om och köra målfokuserad träning fram till juni då maraton och vättern är. (Göteborgsvarvet i maj ser jag som en bonus;-)) Nu mera fokuserad än ever och peppad fylld med energi:-) (Om ni i min närhet att tröttna på mitt babbel om träning, om ni inte redan har gjort det;-))

Maken han trummande på i det backiga Teneriffa, det går bara brant upp och nedför vill jag lova!


Lycklig tjej på Loro Parque! En helt sanslöst upplevelse! (Även om den 2 tim och 20 min kurviga resan dit skapade åksjuka hos Tösen som nyss tillfrisknat från sin magsjuka;-)



"Det här är livet det" som Tösen sa:-)



Väl hemma igen efter en väldigt lång transport hem till Svedala via Köpenhamn, där givetvis just vårat plan var inställt och vi fick vänta i 5 timmar. Men vad gjorde väl det, shoppingen på Köpenhamns flygplats är rätt OK! Så kl 03 anlände vi hemma i villan...pust! Bara 4 dagar försenade;-)

Fredagen hemma blev till att tvätta och fixa. Körde ett rejält hemma fyspass som skapade en hel del träningsvärk, gött. På lördagsmorgonen arrangerades Spin of hope, till förmån för barncanserfonden av Actic där jag trampade för Gunnar Forsbergs företag, Hisskonsult upp och ner:-)




 På kvällen blev det lite hemma träning med fokus på bålen:-) Under tiden som riset kokade. (det finns alltid tid för plankan eller hur? Löpningen som jag hade tänkt skulle köras på em avstod jag till förmån till 2 timmar egen tid hemma, ENSAM i ett TYST hus!Dessa chanser händer så sällan så det gäller att passa på:-)

I morse tog jag mig upp och tog 10 km på bandet:-) Ja jag vet att jag borde springa ute men med en mage som inte är att lita på ännu är detta bättre än inget;-)

Hade tänkt att testa Flex idag på friskis men jag vet inte hur jag tänkte...middagsplaneringen räcker inte till allt;-) 

Men har jag tur så skuttar jag iväg på något pass ikväll;-) eller leker med pilatesbollen ikväll...kör så himla mycket roliga core/helkroppsövningar nu med den som är riktigt utmanande :-)

I morgon är det måndagsträning igen YEY!!

//A


























1 kommentar:

  1. Skönt att höra att ni haft det bra trots allt!! Välkomna hem! Kram

    SvaraRadera