lördag 2 mars 2013

Halvmara innan frukost

Funkar alldeles utmärkt när man har laddat depåerna ordentligt på fredagskvällen:-)

Men en lättare frulle blev det, cuppuccino och kesobulle med kaviar (för sältan) och ett stort glas med två resorb.

För att träna mig på att pytsa vätska under lopp så tog jag idag vätskebälte som var laddat med resorb och vatten.

Målet var 19-20 km och aldrig under 6min tempo, så allt mellan 6-6.30 var topp.

Vindigt och -4 grader med snöyra blev det härliga vädret. Var perfa klädd med termo mössa, lång underställströja och vinterlöpjacka, fodradevinter tights och ett par extra mamelucker:-)

Efter två km stretchade jag ut lår och höfter och satte fart igen. Det slutade på 21 km. Benen kändes helt ok hela tiden:-)



Visst känns det nu efteråt med det är helt ok:-)

Mars har just börjat och jag brukar inte komma upp i Dessa distanser förrän i slutet på april och då är jag stressad inför varvet:-) så det bådar gött.

Jag är inte stressad alls inför maran eller varvet...än, det vänder nog ha ha ha ha.

Idag söndag hoppas jag på en rejälskidtur men det är svårt att få tiden att räcka till.

Strålande väder idag är det, om än ruskigt blåsigt!!!

Idag tänkte vi åka till Ikea på frulle. Sonen ska åka hem till Boden idag...så kanske på eftermiddagen blir det skidor eller i vart fall en tur på Mälaren, om det går för blåsten;-)

Idag är den en vecka kvar till semester! Som jag längtar till solen!

//A







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar