lördag 11 maj 2013

Torsdag=intervaller

Ledig dag och intervaller på schemat. Tösen åkte med pappan på fotbollsträning och jag passade på att träna. Värmde upp ordentligt i ca 3 km fast av någon anledning var det pigga ben som tusan och svårt att hålla igen... Därefter blev det intervaller för första gången ute för i år. Det brukar jag ju köra på bandet. Men nu blev det intervaller åde uppför och nedför. Planen var 8*800 och så skulle det bli. Även om regnet bitvis vräkte ner och det var knappt att jag såg handen framför mig:-)

Men jeflars vad det gick undan. för att vara jag.. Astman var skitjobbig men det som inte dödar det härdar;-)
Det här är snittfarten meduppvärmningen och lätt nedjogg. Fast jag stängde av kl och joggade ner mig en km till;-) är fruktansvärt dålig på att jogga ner mig...det är sååå tråkigt:-)

Tyvärr fick jag sota rätt kraftigt efter passet. Jag får alltid ont typ i fästena hamstrings eller nått. Typ nedanför skinkorna. Det bränner liksom och jag får tom svårt att föra benen framåt ett par dagar:-( alltid efter backar eller intervaller:-(
Så på fredagen blev det ett styrkepass m enkom lätt benstyrka för att låta benen vila:-) men resten av kroppen fick jobba. Efter ett rejält pass testar jag på lite toes to ring. Teknik teknik! Börjar få till det och det var inga problem att gör 3*10:-) 

Chinsen var det dock värre med, fastnar vid tre...vilar och kör samma tre gånger. Kanske ska utöka...

I lördags blev det 15 km långpass. Konstigt, men långpass på 15 km känns som ett kortpass numer;-) eftersom de senaste två månaderna har varje helg bestått i minst en halvmara;-) och som Max 32 km...så det kändes lyxigt att "fisa" i 15 km:-) 

I morse var planen att ta en löprunda på 10km... Men planen är åxå att inviga min cykel som äntligen är klar:-) inser ju att det kan bli lite mycket med 10 km löp och 3 mil på cykel som det faktiskt kan bli:-). Så det får bli cykel och core styrka hemma ikväll:-) en mysjogg i morgonbitti blir nog bra:-)

Plan och uppladdning för göteborgsvarvet nästa helg är som sådan:

Mån:Cirkelfys (utan ben m hopp bara lätta ben) morgonmysjogg om jag får till det;-)
Tis: löpteknik och lite intervaller med upp och nedjogg.
Onsdag: cykel +core
Torsdag:vila/yoga.
Fredag:vila
Lördag: varvet! Woop woop!

Veckan som kommer är det jefligt viktigt med vatten och salter....

Det blir inte nådigt på lördag....2010 i repris.VARMT!


Nu önskar jag bara att familjen vaknar för jag vill ha frukost! 


//A









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar