onsdag 8 maj 2013

Skit allergi

Älskar vårsolen, hatar att känna av allergin som kommer med den. Hela kroppen skriker och det känns som infektion i kroppen, vilket det är på sätt och vis;-) så tisdagens träning blev inte vad jag hade tänkt. Knät månglade och jag ville inte pressa på men några tabat intervaller ev det. Alla fall för att känna på lite fart. Bröstet/att få luft jobbade extra och det blev därför på bandet för ar minska stressen av pollen ute.

Idag hann jag inte med någon träning. Inte likt mig, men det gick bara inte att få till det. Däremot lyckades jag få till det här: på Spa.
Trodde att mina fötter var i värre skick än de är. Fötterna var tydligen jättefina. Det var en elev som nu tar studenten som fixade fötterna. Tur hade jag för det blev elev rabatt 25%och då kan jag även göra något annat skönt för resten av mitt presentkort som jag fick av måndagsträningsdeltagarna:-)
Tack sa Fossingarna som nu har chockrosa lack på sej:-) nu är det med andra ord officiellt vår för jag har målade tånaglar:-)

Var till mor och firade henn med lite blåbärsbullar från ångbagarn i Sala.
Stora som dasslock!



Idag är planen lite fart med ca 10-12 km. Jag har svårt att fatta att det är göteborgsvarvet nästa helg! Wihii! Eftersom maraton är två veckor efter så blir det inte till att maxa och fixa drömgränsen. Vilket med astman nu känns oövervinneligt:-( men jag ska njuta av den underbara atmosfären och förhoppningsvis kommer jag få vara med när maken gör ett perfalopp för han är i toppform nu:-)

Det ska bli så skönt. Förmodligen bara jag och maken (tyvärr stoppar nog sjukdom stackars C så hon inte kan springa snyft) som kommer iväg. Utan barn och en hel helg på hotell:-) vi firar ju bröllopsdag i samband med varvet. Eller ja, egentligen den 15:e men varvet hör ju liksom till;-) det var ju så det började;-)

Det värsta är nu när man liksom trappar ner på träningen inför lopp. Jag gillar ju att träna hårt och varje dag och nu ska det läggas in så där jefla vila, hua! 
Om cykeln varit klar kunde jag ju ha testat den och passa på men nope:-( (himla gubbe som inte är klar med den än:-()

Nu hör jag att tösen har vaknat och kl är bar 7.20! Unge som behöver sova lite till. Undrar om jag ska kasta på mig kläderna och springa ut? Nä, det får bli en em runda idag. Mellan husvagnsfix. Tänkte göra i ordning vagnen inför sommaren och få undan grejer från garaget:-)

Men nu ska jag kolla banprofil och ladda upp mentalt och ha den med mig på löpturen idag:-)

//A










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar