tisdag 7 maj 2013

Fredagsmyset

Bestod i ett härligt tufft styrkepass i gympasalen. Körde tills svetten lackade och musklerna värkte:-)

Enkelt koncept men tufft. Benen fick ta det lugnt inför lördagens långpass. Som blev rekord på 32 km. Egentligen var det 20 km på schemat men jag ville ha ett pass till på 30 km i kroppen. Och eftersom det var tjejfest på kvällen så fanns ingen tid att spilla. Lyckades ta mig ut kl 6.30. Vädret var perfekt! 32 km Det känns kan jag säga. Vid 22 km började det kännas skönt, vid 28 km, inte så skönt längre. 32 km då vill man stanna... Men men nu vet jag det och det är bara att mata på. 



Eftermiddagen såg ut så är och jag trodde inte att jag skulle komma upp...
Fick frossa och svettningar om vartannat. Helt sjukt! Men konstigt nog så var jag rätt ok i kroppen på kvällen. Jag var inte ett dugg partysugen och lyckades få i mig en fördrink här hemma... Men sen ville inte kroppen ha mera alkohol. Perfekt! Ha ha ha

Festen var toppen lyckad och kul men kl 00 så orkade inte jag längre och trampade hemåt:-)

I söndags blev det en cykeltur till östermälarstrand för glass med familjen. Och igår måndag var det "bikram" fys:-) hallen var så sjukt varm att syret var helt slut. Tur att vi inte var 30 pers;-) eftersom jag tog fel skiva och räknade fel så tappade vi två övningar. Så på med tabata appen och vi stod alla i en ring efter de 4 varven...varannan 20 sek i planka (vila10 sek eller i planka) och 20 sek armhävningar *8. Det kändes men kul avslutning och alla kämpade på ordentligt:-) 

jag fick även till en morgonmysjogg på 9 km, underbart väder och jag var lite wild and crazy och 
tog en helt ny löprunda. Den passade mig perfa och kommer garanterat köras flera gånger:-)

Idag hade jag distanslöp med fart på schemat. Men tyvärr börjar jag känna av knä (sena bak) lite väl så jag tog bandet...lite med anledning av allergin åxå...
Av någon anledning så är kroppen vätskefylld och benen ville inte! Reaktion på cortisonet kanske? 
Sjukt tungt i alla fall. Det blev kortare intervall istället. Får byta dag på snabbdistansen och hoppas det funkar på torsdag. Knät/senan kände jag dessutom av lite och det känns spräckligt i rören men det kan tydligen bli så av cortisonet åxå:-) måtte det inte bli en förkylning!!

Nä nu blir det till att samla pluspoäng på sömnkontot:-)

//A








































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar