söndag 21 april 2013

Att tappa suget för en jefla förkylning..

Ja det var vad som hände...När jag inte tränar och är på topp så tappar jag glädjen och suget helt tydligen. Jag behöver seratoninet som skapas av träningens endorfiner.

Mår totalt crappy åxå pga av den jefla underbara våren! Säger bara en sak. Allergi helfete!!

Löpningen går åt fanders pga av detta! Det är liksom så värde att inte få luft och syresätta sig ordentligt i kroppen...

Jag känner mig tung och steget ska vi inte tala om att jag inte kommer någon vart liksom...

Skitsamma, i morgon ska jag ringa doktorn för att få till en tid så jag kanske kan få till bättre mediciner så jag kan andas lite;-)

I veckan har jag varit på spa i Polen i staden Sopot. Alltså, 1237 kr för 2 nätter på superfint 4 stjärnigt hotell med frukost, fritt inträde på spa (som vi gjorde flera gånger) inklusive flyg tur och retur! Det är knappt prutbart!

Här satt vi i loungen och mös med vin och bästa pizzan ever!:-) 

Maten i Polen där vi åt var super underbart! Fantastiskt! Vill bara tillbaka.



Vi var 7 tjejer som levde i lyx ett par dagar:-) Med en massage som gjorde min resa.

Testade på det fina löpstråket i Polen med C och vi skrapade ihop 7 snabba km:-) (Vilket var tufft när man inte får luft för den jefla allergin).



Gillar tydligen att ta kort på mina fötter vid olika aktiviteter;-) 

På strandpromenad, påväg till spa i hissen eller varför inte inne på spa;-) 

Våren kom till Polen och vi hade 20 grader varmt och den här lilla landade på balkongen...
Så här glad blir man av att löparpasset äntligen blir av...fast jag tom behövde övertalas av C att göra det;-)Nya skorna var perfekta!


Jag har fått en dille. Att jag alltid måste äta en kesobulle innan jag ska springa långpass:-) Så igår blev det till att baka kesobullar för hela slanten så jag hade till långpasset. 
 Och idag blev det 25 km helvete i saaaaakta tempo eftersom kroppen säger nej pga av allergin (det måste det vara)...men det är ok i kroppen efteråt...men inte är det skönt inte. 

Ikväll blir det stretch för hela slanten med min nya leksak foamroller:-)
Den smärtar fint men gör nytta för musklerna och föresbygger löparknä. Så det är bara att rulla på aj aj aj sen är det nog godnatt i soffan, har redan problem att hålla ögonlocken öppna. 

Tror att jag får ta en tidig morgon prommis i morgon för att väcka stela muskler till liv.


//A








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar