torsdag 17 april 2014

Vilodag

Fick det bli i måndags. Smärtan i höft och rygg var över jeflig.

Igår tisdag var det varken bättre eller sämre så jag körde ett lättare styrkepass för att pröva mig fram. Ingen förändring.

Efter sjukgymnastbesök blev det ett ok tecken till träning. Bäckenet är snett och trycker på en nerv. Det ger spända muskler på annat ställe runt höften så det blev akupunktur igen och det blev mycket bättre.

Skrattade gott när han sa att jag får köra mer core. Sjukgymnasten höll med om att det låter knäppt att jag måste köra så inihelvetti mycket bålstyrka för att funka. Men får det bort smärtan så hey, lets do it.

Det blev en tur till simhallen på kvällen. Shit vad skönt det är nu. Har verkligen hittat flytet och liksom bara rullar på . Känslan av att köra en lätt jogg i badet liksom. Visserligen med både paddlar och fenor för att spara på benen men ändå. 8*150 m och avslutade med 800 lugna distans meter. Allvarligt, jag som för ett halvår sedan i te ens kunde crawla 25 meter utan att hålla på att storkna.

Idag är planen backintervaller. Det blir nog inte till att maxa utan det blir rätt lugnt men ändå för att köra på.

I morgon kommer min fina Nishiki hem från service och med ny styrsstång så jag förhoppningsvis inte får lika ont i nacken.

Men nu ned på golvet för att göra ryggövningar.

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar