söndag 13 april 2014

Utanför comfortzonen är nyttigt

Multiträningsdag rules:-)

Morgonen började med 1tim simning, crawl, distans rekord i ett svep för min del utan vare sig paddlar eller fenor. Yey, har hittat flytet igen.
Jag och min bankompis simmade på som bara den.

Sen blev det snabbt ombyte och ut till racern och ut i motvind för att cykla Belgiska intervaller i klunga?! Jo man lär dig nya uttryck hela tiden:-)
Superkul om det inte vore för att höften och ryggen jeflades ordentligt. Riktigt ont hade jag, en 9:a på en skala till 10. Trodde nästan att löpningen skulle jag få lov att avstå. Men testade i vart fall och det gick.

Löpningen bestod av 6 st lite längre intervaller ca 3-400 m 30 s vila mellan varje, kul att jag klarade av att hålla styrkan och farten genom alla sex. Tog tom in på en del av killarna som gick ut för hårt i nötjan:-) Därefterblev det 20 st kortare intervaller med kort vila (10s) samma här, stark och höll genom alla. Även om de sista två krävdes lite jeflar anamma:-)

Efter detta var det grymt skönt med bastu och mat.

Höften skriker av smärta, och det gör sjukt ont men men.

Det blev soffan hela eftermiddagen och till kvällsmat blev det pizza:-) jepp, jag är inte svårsövd ikväll och just nu har maken redan somnat(kl19) eftersom han gick upp efter att ha sovit 3 tim efter nattpasset för att coacha 8 åringar i fotboll :-)


//A








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar